TRANSFER PRICING

Transfer Pricing rules allow to establish the market value of transactions carried out between related parties; or, with residents in non-cooperating countries or territories, or with low or no taxation; and transactions with subjects whose income or profits generated from those transactions are subject to a preferential tax regime.

Taxpayers must comply with the transfer pricing regulation that includes the submission of tax informationreturnstothe National Superintendency of Tax Administration – SUNAT (Local File, Master File, and Country by Country Report), according to certain parameters

+VALUE provides specialized and comprehensive advice on Transfer Pricing, based on a thorough knowledge of international requirements and Peruvian regulations.

Our extensive experience in the public and private sector provides a unique approach, allowing our clients to carry out their transactions safely, minimizing their tax risks.

OUR ADVICE IN TRANSFER PRICING INCLUDES THE FOLLOWING:

COMPLIANCE WITH FORMAL OBLIGATIONS

Support in the preparation, conformity with and/or second review of the formal obligations required by law, thinking about the needs of each client and pursuant to Peruvian regulations:

Informative Return Local File.

Annexed 1: For taxpayers whose taxable income exceeds 2,300 UIT and have carried out transactions within the scope of application of the transfer pricing rules, whose amount is equal to or greater than 100 UIT and less than 400 UIT.
Annexed 11, 111 & IV: For taxpayers whose taxable income exceeds 2,300 UIT and who have carried out transactions within the scope of application of the transfer pricing rules, whose amount of operations is equal to or greater than 400 UIT

For taxpayers who are part of an economic group, whose income exceeds 20,000 UIT in the year and who have carried out transactions within the scope of application of the transfer pricing rules, whose amount of operations is equal to or greater than 400 UIT

Informative Return Master File

Para contribuyentes que forman parte de un grupo económico, cuyos ingresos superen las 20,000 UIT en el año y hubieran realizado transacciones dentro del ámbito de aplicación de las normas de precios de transferencia, cuyo monto de operaciones sea igual o mayor a 400 UIT.

The Report must include, among others, the organizational structure, the description of the business or businesses and the transfer pricing policies regarding intangibles and financing.

Informative Return Country-by-Country Report.

For taxpayers who are part of a multinational group whose income accrued in the previous taxable year, according to the consolidated financial statements, is greater than or equal to S/ 2,700,000,000.

The Report must contain, among others, information related to the global distribution of income, taxes paid and activities of each of the entities belonging to the group that carry out their activity in a specific country or territory.

Report of Documentation and Information that support the Benefit Test and reliability of intragroup services.

In order to support the deductibility for expenses of intragroup services, taxpayers must comply with providing the minimum documentation and information, which must contain, among others, the accreditation of the benefit test, the reasons why the service qualifies as high or low added value, and the determination of the value of the consideration

TRANSFER PRICING DIAGNOSTIC

We evaluate the transactions before the submission of the year-end closing or the Income Tax Return, to prevent or identify potential adjustments to the value of the transactions and provide corrective measures to the client

El diagnóstico contribuye a la solución de potenciales problemas de Precios de Transferencia, evitando futuras observaciones por parte de las autoridades tributarias. Asimismo, permite proyectar una posible reestructuración empresarial sustentada en una planificación tributaria y económica previa.

FISCALIZACIONES

Ofrecemos asesoría integral y acompañamiento en procesos de fiscalización, estableciendo la mejor estrategia, a fin de obtener resultados exitosos frente a las observaciones efectuadas por la Administración Tributaria o mitigar el impacto de las mismas. Para lograr un óptimo resultado se realiza las siguientes fases:

CONOCIMIENTO DEL PROBLEMA.

Realizamos una evaluación económica y legal de la operación para conocer su naturaleza y tratamiento tributario.

DEFINICIÓN DE ESTRATEGIA.

Elaboramos la estrategia integral de defensa, tomando en consideración tanto el respeto del procedimiento legal establecido, como el respeto de los derechos del contribuyente, la metodología de valor de mercado que sea más apropiada para la operación sujeta a análisis, así como todos los elementos externos e internos necesarios para la sustentación de la transacción.

ACOMPAÑAMIENTO EN EL PROCESO DE FISCALIZACIÓN.

Brindamos la absolución de todas las consultas y preparamos las respuestas para la Administración Tributaria.

ADVANCE PRICING AGREEMENTS

Comprehensive support in the signing of the Advance Pricing. Agreement (APA) from the onset of the operation to the formal execution of the APA. 

acompañándola antes, durante y después del proceso. +VALUE comprende que el éxito de un AAP pasa por un completo entendimiento de las exigencias de SUNAT en términos de la información a solicitar y los mecanismos de verificación posteriores. Para ello contamos con las herramientas y la experiencia para conseguir un resultado exitoso.

TAX PLANNING

We offer advice in the planning of Transfer Pricing in order to generate fiscal efficiencies and reduce tax risks. Examples include the preparation of intragroup services planning, financing policies, valuations of companies or intangibles from the tax perspective, supporting the business restructuring, among others.

CARACTERIZACIÓN DE LA EMPRESA O DE LA TRANSACCIÓN.

Procedemos a conocer el negocio en su conjunto, las funciones, activos y riesgos involucrados, el mercado en el que opera la empresa y los objetivos que persigue a corto, mediano y largo plazo.

ESTRUCTURACIÓN DE LA OPERACIÓN.

Revisamos los diferentes escenarios posibles y los resultados esperados en cada uno. Asimismo, es importante hacer una evaluación integral que involucre todas las áreas relevantes al negocio.

DETERMINACIÓN DEL VALOR DE MERCADO.

Asesoramos en la elección del método más apropiado bajo el cual se definirá el monto de la transacción, así como la determinación del precio o rango de precios que resultará aplicable para el cálculo del Impuesto a la Renta.

DOCUMENTACIÓN.

En esta fase se alcanzará recomendaciones sobre la documentación que prueba la fehaciencia de la operación.

ASESORÍA EN LA IMPLEMENTACIÓN.

Acompañamos a nuestros clientes en todo el proceso de implementación, para que lo planeado se plasme en la realidad, procurando que los cambios sean adecuadamente interiorizados por el personal responsable hasta que la empresa lo incorpore como parte de su operatividad regular.

EN